Det kommande året är det mycket som kommer hända för oss, både på hundarenan liksom utanför. Men för att fokusera på det första så har vi ännu en gång satt upp några häftiga mål för oss och de ser ut så här:

LYDNAD
  • LD1 (lydnadsdiplom klass 1) - tre uppflyttningsresultat i lydnadsklass 1
  • Klar för klass 2
  • RM i lydnad -19 (rasmästare i lydnad)
BRUKSSPÅR
  • SPH1 - med mål att bli uppflyttad till högre klass
  • Klar för högre klass
UTSTÄLLNING
  • S.UCH (svenskt utställningschampionat) - dvs. tre cert. på utställning efter vi blivit uppflyttade till högre klass, spår
  • SDV-19 (svensk dobermannvinnare 2019)
För att summera innebär detta att vi ska ta nästa titel i både lydnad och bruksspår, göra oss klara för vidare klasser i båda grenarna, börja ställa ut på allvar och till slut ta ett championat. Då vi tog ett silver i lydnads-RM i fjol så måste vi ju satsa lite högre i år - guld det vill säga. Och i och med att vi kommer att utställningsträna så kommer våra chanser att nå ett gott resultat i en rasvinnarutställning inte vara så pjåkiga heller.
 
Så vad ska vi göra för att nå hela vägen fram då? Vad tar jag med mig från förra året som var bra? Vad är jag inte lika nöjd med under förra året som jag vill ändra på?
Jag förde träningsdagbok under hela förra året, där jag la in de övningar vi tränade på och vad jag lärde mig av träningen. För att sammanfatta kan vi väl säga att det jag återkommande skrev var att vi behövde mer mängdträning (av en massa olika saker). Det som också blev tydligt var att min mängdträningsefterfrågan minskade under sommaren då jag hade ett annat träningsupplägg än resten av året. Då valde jag att lägga upp en träningsplan som byggde på att jag fokuserade på 1 moment/vecka. Inget av momenten var nytt men jag ville utveckla dem alla. (Ni kan hitta träningsupplägget här: Sommarträning .) Då detta gav ett bra resultat kommer jag att köra på det under hela året (och ni kan läsa första kvartalets upplägg i nästa inlägg). 
I övrigt har jag saknat tillräckligt med planerad träning (jag har inte heller haft tid till mer). Men vi har varit med i en lydnadsgrupp som haft träning på tisdagar och en spårgupp med träning på söndagar. Några pass till per vecka har vi hunnit med, med vänner eller själva, men för att se till att ytterligare planerad träning blir av har vi (matte och några vänner) startat upp en ny spetsgrupp i lydnad i Lund. Den startade upp förra veckan och känns än så länge riktigt, riktigt bra! 😁 Vi kommer att ha två träningar i veckan (tisdagar och torsdagar), träningen kommer att ske både på vår hemmaklubb men också på andra platser, all träning filmas (och några av dessa filmer ska försöka hitta sin väg hit till bloggen) och vi får kontinuerlig feedback av ett tight gäng som kommer att följas åt på träning liksom tävling.
 
Jag har höga förväntningar på planeringen och stora förhoppningar inför årets alla kommande upplevelser.
2019 - här kommer vi! 👊
2019, Bruksspår, Dobermann, Grumium Frost, Högre klass, Kennel Grumium, LD1, Lydnad, Lydnadsdiplom, Lydnadsklass 1, Lydnadsklass 2, Lägre klass, RM, Rasmästare, Rasmästerskap, S.UCH, SDV, SPH1, Spår, Svensk dobermannvinnare, Svensk utställningschampion, Titel, Träning, Tävling, Tävlingsambitioner, Uppflyttningspoäng, Utställning, Årsmål,

Kommentera

Publiceras ej